„toczy koła historia i moda”

„Dziś się nie TWORZY rzeczy tylko PRODUKUJE”

Pracując w galeriach, śledzę na bieżąco pojawiające się nowinki w sklepach. Od pewnego czasu mam jednak wrażenie, że te „nowinki” to właściwie nic nowego…tylko gorszej jakości niż kiedyś.

Kiedyś do butiku, w którym pracowałam przyszła Pani, bardzo miła i wspaniale ubrana. Była ubrana, stosownie do okazji (czego się w dzisiejszych czasach, wbrew obiegowej opinii nie obserwuje zbyt często), czyli zakupów, a więc niezobowiązująco i wygodnie. Za to bardzo schludnie i elegancko, pomimo „sportowego” charakteru stroju. Przede wszystkim zwróciła moją uwagę swoją postawą i swoim usposobieniem. Kiedy zaczęłyśmy rozmawiać byłam już absolutnie oczarowana. Pani z nostalgią wspomniała „Modę Polską” w której kupiła przepiękną czapkę z lisa… „(…) ale proszę Panią jak ta czapka się układała, a jak była odszyta, to wręcz niewiarygodne ale służyła mi (wstyd się przyznać)bardzo wiele lat. Dziś już się tak nie tworzy rzeczy,dziś się tylko produkuje.

Zapadło mi to zdanie w pamięć. Bo faktycznie tak jest, dziś nawet rzeczy piękne mają nam służyć tylko chwilę, tego uczą nas producenci…poczynając od elektroniki na odzieży skończywszy.

Czy to jest dobre? Nie wiem i nie zamierzam się o to kłócić ;). Ma to swoje zalety dla tych, którzy szybko się nudzą lub wciąż poszukują własnego stylu. Ja jednak szukam rzeczy szlachetnych, które będą razem ze mną przeżywać moją historię, a nie chcę by ona była zbyt krótka.

Chcę móc kiedyś, za 25 lat powiedzieć komuś… „(…)zobacz to torebka którą kupiłam w Krakowskiej manufakturze w 2013r…popatrz jak wspaniale jest odszyta, służyła mi tyle lat i ciągle jest w świetnej formie…a te przeszycia…coś niesamowitego(…)”

Brutalnym może być tylko fakt, że w przeciwieństwie do mnie ;) te rzeczy się nie starzeją, że można je co jakiś czas odkurzyć,wyciągnąć z dna szafy i tylko uświadomić sobie że toczy koła historia i moda…a rzeczy solidnie wykonane, są jak dzieła sztuki i z każdym dniem tylko zyskują na wartości, co ważniejsze nie tylko tej materialnej!

Jedna uwaga do wpisu “„toczy koła historia i moda”

Skomentuj

