Mydlana recenzja- Pani Walewska

Po chwili przerwy powracamy do Państwa z recenzją kolejnego mydła. Tym razem sięgnęliśmy znów po rodzime mydło, owiane własną legendą. Dziś prezentuje się przed nami „Pani Walewska”.

Opis marki: Mydło produkuje firma Miraculum S.A. Firma o dużej tradycji sięgającej roku 1924. Niestety w międzyczasie przeszła niekoniecznie korzystne dla niej przeobrażenia, co było związane z naszą historią.(O samej marce powstanie osobny artykuł, na który już dziś przy okazji tej recenzji zapraszamy) Firma ma w swojej ofercie obecnie wiele produktów. W skład Miraculum S.A. wchodzą marki takie jak m.in Pani Walewska, Wars, Paloma, Tanita, Joko. Oferuje głównie kosmetyki pielęgnacyjne i perfumowane oraz do makijażu.

opis produktu: Kremowe mydło do ciała  Pani Walewska classic 100g

opakowanie: kartonowe pudełko

kształt: elipsowaty

dostępność: słaba – trzeba pytać w małych, nie sieciowych drogeriach, bywa w większych perfumeriach Douglas oraz w niektórych sklepach online

cena:ok 3zł

DSC_0277

opinia o produkcie:

sposób spieniania:

Pani Fason: CUDO! Ze wszystkich mydeł, które dotąd testowałam Pani Walewska pieni się najlepiej. Kostka ma bardzo ergonomiczny kształt (elipsy lekko wygiętej), który idealnie układa się w dłoniach, nie ma dyskomfortu kantów więc namydlanie jest bardzo przyjemne. Piana, która się wytwarza jest bardzo gęsta, wręcz kremowa, użyłabym tutaj określenia „śmietanowa” ponieważ daje wrażenie, że jest lekko tłustawa, przez co użycie tego mydła staje się niezwykle przyjemne. Zasłużona gwiazdka (w porównaniu do innych powinny być 2 ;) ) gwiazda

Pan Fason: Kostka ma bardzo wygodny kształt – ułatwia „operowanie” nią i – co za tym idzie – pomaga przy spienianiu mydła. Musze powiedzieć, że byłem bardzo zaskoczony gęstą pianą jaką z siebie kostka wydała. Czułem się jakbym nakładał na skórę krem. Bardzo miłe uczucie. Dla mnie zdecydowanie gwiazdka gwiazda

zapach i jego utrzymywanie się na skórze:

Pani Fason: Zapach w pudełku piękny, klasyczny, przypominający lekko nutę perfum „Pani Walewska”. Po namydleniu zapach ten jednak znika, pozostaje zwyczajny mydlany zapach, ładny świeży i czysty, nie utrzymuje się jednak zbyt długo na skórze. Dla używającego jest niemal nie wyczuwalny. polgwiazda

Pan Fason: Po wspaniałym początku używania mydła, niestety nie poczułem kontynuacji jakości jeśli chodzi o zapach. Generalnie zapach mydła dla mnie dość… hmm… „hotelowy”. Standard ale raczej nie z „wyższej półki”. Początkowo, dla mnie, zapach nieco „plastikowy”, który zresztą szybko zanika i zostaje zapach mydlany. Może nawet lepiej, bo ten pierwotny nie jest najszczęśliwszy. Bardzo żałuję, ale gwiazdki dać nie mogę.

działanie mydła na skórę:

Pani Fason: Tutaj po obietnicy producenta „o unikalnej formule nawilżającej i delikatnie natłuszczającej”- niestety rozczarowanie. Mydło wysusza skórę, w ogóle pozostawia skórę jakby szorstką. Bezpośrednio po kąpieli byłam co prawda w stanie wytrzymać bez balsamu do ciała, chociaż ewidentnie czułam ściągnięcie i delikatne swędzenie skóry. Jednak jeśli mydło obiecuje „doskonałą pielęgnację skóry” to moje wymaganie wobec niego wzrasta.

Pan Fason: Działanie poprawne. Osobiście nie czułem się ani szczególne wypielęgnowany tym mydłem, ani wysuszony (co akurat jest plusem, bo chyba gorsze byłoby wysuszenie). Nie miałem poczucia jakiegoś szczególnego nawilżenia ani natłuszczenia. Ot, uczucie świeżości. Myślę, że mogę dać pół gwiazdki polgwiazda

działanie mydła na zmysły:

Pani Fason: Producent obiecuje „obfitą, kremową pianę” i to spełniona obietnica :). Obiecuje również „urzekającą kompozycję zapachową”, cóż tutaj mam wątpliwość- ponieważ w kąpieli była ona bardzo słabo wyczuwalna. Mydło według producenta powinno „budzić niezwykłe emocje w kąpieli”, a ja mam jednak mieszane odczucia co do tych „emocji”. Budzi za to zdecydowanie dobre wrażenia estetyczne. polgwiazda

Pan Fason: Działanie na zmysły nie jest jakieś oszałamiające. Bardzo miłe spienienie i namydlenie – owszem. I tu się niestety kończy. Ani zapach, ani efekt na skórze nie są jakieś wyjątkowe. Jak najbardziej poprawne – owszem, ale dla mnie bez rewelacji. Nie mogę dać więcej niż polgwiazda

opakowanie:

Pani Fason: Ogromny plus za śliczne kartonowe opakowanie. Granat i złoto, to połączenie kolorów pełne szyku, logo z „kameą” dodaje subtelnego uroku „vintage”. To estetyka, która sprawia, że kupując ten produkt czuję, że kupuję „mydło niezwykłe”- luksusowe.gwiazda

Pan Fason: Opakowanie w zamiarze swoim miało być eleganckie, ale wydaje mi się, że nieco „za bardzo” i w efekcie wyszło odrobinę pretensjonalne. Jest w tym opakowaniu coś co nie do końca odbieram jako prawdziwe – może za dużo połysku. Za pomysł byłaby gwiazdka. Za efekt końcowy – zero. Tak więc proponuję polgwiazda

Kształt/forma:

Pani Fason: Doskonała forma!!! Mydło jest piękne w swej prostocie. Wytłoczona „kamea” dodaje mu elegancji, ale nawet po zmydleniu kostka w swej elipsowatej i doskonale wyważonej formie ładnie się prezentuje. gwiazda

Pan Fason: Duży plus za kształt i ergonomiczną formę kostki i jej pewną „miękkość” w użyciu. Kostka  prosta z delikatną dekoracją tłoczoną, nawiązującą do ogólnie przyjętego projektu będącego symbolem marki – „portretu” Pani Walewskiej. Prosta forma kostki ładnie układa się w mydelniczce i wygląda bardzo klasycznie. Można dać gwiazdkę gwiazda

Ocena mydła w skali 1-6:

Pani Fason: 4

Pan Fason: 3,5

Średnia: gw3,75

inne informacje/uwagi:

Pani Fason: Mnie do mydła przyciąga jego legenda i tradycja marki, oraz bardzo gustowny design. Pomimo, że mydło nie zagości u mnie w łazience na stałe jako mydło kąpielowe, możliwe że od czasu do czasu kupię go jako mydło dekoracyjne i do mycia rąk.

Pan Fason: Na pewno trochę żal, że taka marka nie zdecydowała się na lekkie uszlachetnienie „legendarnego” produktu, korzystając z nowoczesnych możliwości. Nie trzeba wiele i to mydło mogłoby się stać absolutną klasyką i pewnym symbolem (nawet elegancji). Myślę, że będę stosował je do codziennego użytku – a szkoda, bo mogłoby  być luksusowym mydłem do szczególnych kąpieli. Może kiedyś… mam nadzieję.

Skomentuj

