„z cukrem czy bez?” – zamieszanie z ikonami

Poprzednie „stylowe czwartki” minęły nam na rozważaniach o stylu francuskim. Może czas teraz pomówić o naszym polskim? Zanim jednak przejdziemy do tego tematu, chciałabym wrócić dziś do wątku związanego z ikonami stylu. W ostatnim czasie bowiem pojawił się pod tym wpisem nowy komentarz, który dał mi dużo do myślenia. Zresztą nie tylko mi… :) W całej pracowni wrzało aż, od gorących dyskusji ;). (Przy tej okazji dziękujemy za tak inspirujący komentarz ;))

Jako ikona stylu została bowiem wymieniona p.Ewa Demarczyk niezaprzeczalna „diva” polskiej poezji śpiewanej, charyzmatyczna i wyjątkowa w swej postaci. No i tutaj całą moją artystyczną duszą wpis mnie niezmiernie ucieszył. Bo wspaniale, że ktoś o takich postaciach pamięta a nawet przytacza je jako przykład w tematach tak mizernych jak moda i styl. P.Ewa Demarczyk niezaprzeczalnie ma swój niepowtarzalny styl. Jednak jako stylista zwróciłam uwagę na fakt, że jest to kreacja artystyczna(sceniczna), konsekwentnie realizowana od lat. Poddałam zatem w wątpliwość zasadność stawiania pani Ewy jako wzór-„ikonę stylu”. No i rozpętała się burza…:) Wszyscy atakowali mnie z każdej strony broniąc słuszności tej idei i przytaczając różne argumenty za, chociaż ja wcale nie byłam przeciw :). Chciałam po prostu obiektywnie podejść do tego tematu. Dyskusja była na tyle ciekawa, że pomyślałam iż można ją podjąć i tutaj.

Jak Państwo sądzicie czy postacie takie jak Ewa Demarczyk mogą być nazwane ikonami stylu?

Może w ogóle powinniśmy wrócić do rozważenia o kim możemy mówić, że jest „ikoną stylu”, ustalić jakąś definicję tego zjawiska?  Czy nie jest tak, że ten  zaszczytny tytuł powinien być przydzielany jak ordery? Za konkretne osiągnięcia i zasługi? ;)

One thought on “„z cukrem czy bez?” – zamieszanie z ikonami

  1. jeśli spojrzeć na to w ten sposób,to znaczy ze jakiś styl jest kreacja sceniczna ,czy jest to wizerunek polityka to właściwie każdy publiczny wizerunek jest sztuczny stworzony na potrzeby danej osoby czy chwili czy po prostu tak wypada ,wiec prawdziwy styl ma dana osoba z dala od fleszy ,może ci wszyscy sławni ludzie na których się wzorujemy już dawno zatracili styl ,a może w dzisiejszych czasach nie istnieje pojecie własnego stylu

    Lubię to

Skomentuj

