ASS – Akademia Sztuki Stylu

 

Jest mi niezmiernie miło zaprosić Panie do Akademii Sztuki Stylu :)

Dlaczego „Akademia”?

Postanowiłam nazwać ten cykl; Akademią Sztuki Stylu, nobilitując znaczenie i wagę tego zagadnienia.

O czym to będzie?

O stylu daleko wykraczającym poza modę; bo styl, to nie tylko ubranie, które nosimy.

Głęboko wierzę, iż dobrego stylu można się nauczyć, chociaż niewątpliwie potrzebna jest również odrobina talentu i predyspozycji w tej; codziennej dziedzinie sztuki.

Sztuka ubierania się, sztuka makijażu, sztuka prezentowania się; są nieodłącznym elementem codziennego życia… Są w istocie samą sztuką życia i jako takie właśnie powinniśmy je celebrować. Ubierając się („dla świata”), człowiek poddaje się procesom kreatywnym i twórczym, czy tego chce, czy nie. Od naszej percepcji zależeć będzie zatem, jaką sztukę każdego dnia chcemy pokazać światu. Ja pragnę w naszej Akademii  zadbać o to, by była to sztuka najwyższych lotów. I proszę mi wierzyć, by taką była, nie trzeba mieć wcale fortuny, na koncie w banku.

Nie bez kozery nawiązuję w nazwie cyklu bezpośrednio do Sztuki. Bez niej, nie ma dobrego stylu. Umiejętność ta bowiem opiera się na zasadach kompozycji, sięga bezpośrednio do wiedzy o kolorach i formach. Łączy się zatem zarówno z rzeźbą jak i malarstwem. Umiejętność autoprezentacji natomiast, może łączyć się z teatrem i tańcem. Sposób wyrażania siebie werbalnie, będzie miał bezpośrednie konotacje z literaturą i muzyką. Nie ma zatem dobrego stylu bez umiłowania (a przynajmniej poznania) Sztuki. Nic nie uczy lepiej zasad kompozycji formy i koloru niż sztuka! Obcowanie z nią będzie zatem dla nas jednym z głównych i najważniejszych zadań w Akademii. Ufam, że szybko zobaczą Panie efekt, jak bardzo przełoży się to na umiejętność komponowania Waszych ubrań.

Styl – zaczyna się w głowie! Ma dużo mniej wspólnego z naszym ciałem, niż to powszechnie przyjęło się uważać. Sztuka stylu łączy w sobie rozmaite elementy, różnych dziedzin sztuki właściwej – jest środkiem wyrazu bezpośredniego. Jest naszym przekazem dla świata. Wbrew wszelkim opiniom, jest ona najbardziej czytelnym i zrozumiałym komunikatem dla innych. Zwracajmy zatem baczniejszą uwagę na to, co chcemy przekazać.

Dlaczego o tym?

Budowaniem własnego stylu zajmowałam się z różnym skutkiem, właściwie odkąd pamiętam. Wszelkie eksperymenty z wizerunkiem, które podejmowałam prowadziły mnie wprost do miejsca, w którym jestem. A były to ekstremalne eksperymenty, proszę mi wierzyć ;).

Zawodowo, kreowaniem wizerunku, zajmuję się już przeszło 11 lat :) Jest to zatem czas, w którym zdobyłam doświadczenie i wiedzę, którą bardzo chętnie podzielę się z Wami, w tym cyklu.

ass2B

Kreowanie wizerunku to moja największa pasja, w której ubrania i dodatki stanowią dla mnie najcenniejsze artefakty. Jeśli można mówić o „miłości” do ubrań, to ja jestem im oddana bezwzględnie. Fascynuje mnie nie tylko historia mody jako takiej, ale również historia poszczególnych fasonów i modeli ubrań. Fascynacja ta zaczyna się od doboru odpowiednich tkanin i surowców, poprzez fazę projektów we wzorcowniach, kroju i szycia w szwalniach, ekspozycji w butikach po ostateczne wystylizowanie ubrania na sylwetce. W ubraniach zwracam uwagę na detale, wszak w nich tkwi ubrań „diabelska dusza” ;) Kocham zatem wyłącznie ubrania, które są zgodne ze sztuką… Doceniając wysokiej klasy rzemiosło, nie pogardzam ubraniami z „sieciówek”, które posiadają odpowiedniego „ducha”. O wszystkim tym (i o wiele więcej), będziemy rozmawiać w Akademii przy okazji studiowania stylu…

Pomysł na Akademię miałam w sercu już od dawna. W mojej głowie natomiast precyzował się powoli. Nie ukrywam, iż ogromny progres w tej koncepcji przyniósł mi ostatni rok, który spędziłam zarówno tutaj na blogu, jak i w pracowni, bardzo twórczo – określiłabym to – „różnorodnie”. Fantazyjny artyzm w tworzeniu i stylizacji kostiumów do sesji zdjęciowych, filmów czy najróżniejszych wydarzeń, jest może atrakcyjny z perspektywy „efekciarstwa”. Nie wzbogaca jednak znacząco naszej codzienności, a to właśnie o nią pragnęłam zadbać tworząc; blog o szlachetności rzeczy. Akademia Sztuki Stylu jest zatem swoistym powrotem do źródła. W sam raz na dobry początek drugiego roku naszej działalności.

 

By wygodnie było Paniom śledzić ten cykl, wszystkie jego artykuły będą oznaczone symbolem:

logoASS

Serdecznie zapraszam na wpisy Akademii Sztuki Stylu :)

One thought on “ASS – Akademia Sztuki Stylu

Skomentuj

