KONKURS „W DUCHU PRL” WYGRAŁA ANNA ŁĘCZYŃSKA. Zdradza nam tajemnice swojego sukcesu!

Pan Fason: Piękna, smukła, wysoka modelka Mody Polskiej! Oczarowała Pani wszystkich swoim wdziękiem i strojem. Stylizacja i kolory faktycznie rodem z PRL, do tego zabawne rekwizyty :) Jaki był Pani przepis na sukces? Co było Pani inspiracją?

fot.Aleksandra Stolarczyk
fot.Aleksandra Stolarczyk

Anna Łęczyńska: Inspiracji do powstania stylizacji, można było szukać  w polskiej kinematografii, w serialach „Poszukiwany, poszukiwana”,  „Miś”. Na zdjęciach prawdziwych dam PRL-u jak: Pola Raksa, Kalina Jędrusik, Anna Dymna itp.

Ja jednak postanowiłam pokazać to co znam, ubrania kobiet z miasta Ustroń, które też były modne! Stylizowały się same, z niezwykłą kreatywnością przerabiając starsze ubrania, bądź kupując nowe w domach towarowych. Mój pomarańczowy komplecik pochodzi z Muzeum Ustrońskiego, gdzie został przekazany przez jedną z mieszkanek naszego miasta.  Podobał mi się, z uwagi na wielobarwnie drukowany materiał, bardzo wesoły. Jak określił moją stylizację pan Jerzy Antkowiak, „jak z festiwalu w Opolu”. I coś w tym jest, taka wesoła Maryla Rodowicz.

Pani Fason: To Prawda! Aż nawet biła od Pani podobna energia ;) sceniczny entuzjazm i optymizm :) A jak w ogóle doszło do tego, że wzięła Pani udział w konkursie?

Anna Łęczyńska: Sam udział w konkursie był bardzo przypadkowy. Dowiedziałam się o nim  za  pośrednictwem fanpage’a MNK na Fb. Idea konkursu trafiona w 10, ponieważ żadna ze stylizacji nie mogła się powtórzyć. Każdy posiadał inne ubiory z tamtej epoki. Od samego początku traktowałam to jako świetną zabawę. Wszystko działo się z dnia na dzień. W czwartek odbyła się sesja, a w  sobotę już byłam w Krakowie na pokazie. Podczas sesji miałam kilka stylizacji w oryginalnym mieszkaniu babci mojej koleżanki. Gdzie wyposażenie mieszkania mogłoby stanowić muzeum PRL :)

fot.Agata Chrapek
fot.Agata Chrapek

Pani Fason: No właśnie… to niezwykłe mieszkanie. Jest nam bardzo miło, że dzięki Pani uprzejmości możemy pokazać kilka dodatkowych, pozakonkursowych zdjęć z tej niesamowitej sesji :)

fot.Agata Chrapek
fot.Agata Chrapek

Pan Fason: A jak wspomina Pani sam konkurs?

Anna Łęczyńska: Bardzo miło wspominam ten czas i dziewczyny, które tam poznałam, chętnie wzięłabym udział w kolejnej odsłonie. I chciałoby się zaśpiewać; jak w piosence „Ale to już było i nie wróci więcej” tak śpiewała Maryla, tylko że to zupełnie nie jest tak ;) w modzie wraca! Powracają stylizacje czerpiące inspiracje z czasów PRL i innych epok. Często odświeżone w innych materiałach, ale wracają i nadal są natchnieniem dla świata mody.

Pani i Pani Fason: Pani Anno serdecznie dziękujemy za poświęcony nam czas i zdjęcia :) ale przede wszystkim dziękujemy Pani za wspaniałe wrażenia, których dostarczyła nam Pani podczas konkursu :)

fot.Pracownia FASON
fot.Pracownia FASON

Pani Fason o zwycięskiej stylizacji Pani Anny Łęczyńskiej: Zupełnie mnie nie dziwi fakt, że ta stylizacja „uwiodła” Jurorów. Przywodzi bowiem na myśli słoneczne i kolorowe lato – lato jak święto młodości, czas w którym pragnie się jak największej ilości różnorodnych wrażeń, by zatrzymywać jak najwięcej wspomnień. Mnie osobiście kojarzyła się również z magazynem Burda i zamieszczanymi w nim rysunkami żurnalowymi. Miały w tym czasie taki specyficzny szlif, który Pani Annie udało się doskonale przenieść w rzeczywistość. Cała była jak z tych pięknych modowych rysunków. Niewątpliwie czasy PRLu w pełnej krasie :) Jeszcze raz gratuluję zwycięstwa! :)

Skomentuj

