Zakupy vs Styl – „Bez cukru…”

Obracając się ciągle w klimacie wiosennej chęci na zmianę stylu życia, będzie bez cukru – ot, bo zdrowiej! Możliwe, że w nieposłodzonej herbacie odkryjemy nowe, zagłuszane dotąd smaki ;)

Dziś będzie; „trochę” o zakupach… i „trochę” krytycznie. Mam bowiem ostatnio okazję obserwować co się dzieje w galeriach handlowych wraz z wiosną, i trudno mi oprzeć się wrażeniu, że świat „trochę” zwariował. Kupujemy całymi garściami co popadnie, podpytując sprzedawców czy znajome „Czy ta bluzka pasuje do tych spodni?”.

A może warto najpierw stanąć przed lustrem i zapytać siebie „czy ta dana rzecz pasuje do mnie?”

Kupujemy bo widzieliśmy na reklamie w gazecie, albo na zdjęciu w internecie czy na „modnej” zawsze koleżance.( To nic, że koleżanka ma 180cm wzrostu a my tylko 165 to nic, że modelka reklamująca ten ciuch waży 45kg a my 65. Ważne, że to jest modne i trzeba to mieć- no i ma jeszcze odpowiednią metkę.) A styl? Jest, cały czas jest przy nas i czeka czy w ogóle zapytamy go o zdanie..;)

Ja zawsze kiedy staję przed lustrem zastanawiam się nie tylko nad tym czy rzecz, którą mierzę pasuje do mojej sylwetki i karnacji, zastanawiam się przede wszystkim nad tym czy ona pasuje „do mnie?” tj. do mojego charakteru by nie powiedzieć bardziej poetycko ;) -duszy.

Tak sobie właśnie zatęskniłam teraz za tym jak było dawniej… Kiedy szło się do krawca i uczestniczyło się w procesie tworzenia ubrania dla siebie. Bo nawet jeśli krój był „ostatnim krzykiem mody”, to przecież był on tak bardzo spersonalizowany… bo wybierało się samemu; materiał, lamówki, koronki czy guziki. Trzeba się było zastanowić, przemyśleć koncepcję, dopasować… takie zaangażowanie w proces twórczy, zmuszało nas właśnie do posiadania tej jasnej wizji swojego stylu, o której rozmawialiśmy w poprzednim tygodniu. Moda była tym, czym powinna być- sztuką i inspiracją. Dobry krawiec był od razu najlepszym naszym stylistą, który doskonale potrafił dopasować ubranie do naszej sylwetki. Cieszę się bardzo, że powoli zaczynamy sobie uświadamiać wagę krawiectwa miarowego.

 

Skomentuj

